sobota, 8 grudnia 2012

Sałatka z kaszą jaglaną w bałkańskim klimacie.

Kiedy już nudzą mi się kanapki i twarożek, a przy okazji mam więcej czasu, staram się wynajdywać przepisy na sałatki. Wiosną i latem - lekkie, na bazie sałat, ogórków i pomidorów, a w takie zimnie dni jak teraz? Takich smaków jak ta - sycąca, aromatyczna i rozgrzewająca sałatka w serbskim klimacie. Jest bardzo dobra na ciepło, ale na zimno się w niej zakochałam!


Sałatka z kaszą jaglaną.
(przepis pochodzi z październikowego dodatku "Palce Lizać" do Gazety Wyborczej)

Składniki:          /2 porcje/
-100g kaszy jaglanej
-1 łyżeczka masła
-pół cukinii
-po pół zielonej i czerwonej papryki
-mała marchewka
-3 suszone pomidory w oleju (nie dałam, bo nie przepadam)
-1 dymka ze szczypiorkiem (dałam bez szczypiorku, j.w.;))
-1 łyżeczka ulubionych ziół (u mnie kolendra i natka pietruszki)
-1 łyżka oliwy
-1 łyżka łagodnego ajwaru
-sól

1. Kaszę przepłukać i ugotować w 300ml wody z łyżeczką masła, pod przykryciem, aż wchłonie cały płyn. Wyłączyć ogień i odstawić.
2. Obrać marchewkę, z papryk usunąć gniazda, wszystko pokroić w drobną kostkę.
3. W rondlu rozgrzać oliwę i przesmażać warzywa w dodając po kolei: marchewkę, cebulę, paprykę, na koniec cukinię, suszone pomidory i szczypior. Warzywka mają być nadal chrupiące.
4. Wymieszać ciepłe warzywa z kaszą i ajwarem, dodać zioła i dosolić do smaku.

2 komentarze:

  1. nie jadłam jeszcze sałatki z dodatkiem kaszy, ale muszę koniecznie spróbować :) smakowicie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ajwar, także koniecznie zapisuję. :) Na ciepło wykorzystam na obiad, a reszta będzie idealna na zimno na uczelnię. :)

    OdpowiedzUsuń